Monday, February 07, 2011

Irritation

Dag 1 på nya riskbedömningskursen förflöt rätt smärtfritt. Ända tills jag kom tillbaka till Uppsala. Skulle in och fylla på busskortet innan jag tog bussen från tågstation, och där började problemen. (Förutom att jag var trött och hungrig redan innan). Först var det 10 personer i kön framför mig, härligt! Sen när jag väl kom fram så fick jag veta att deras kortläsare inte funkade, så jag var tvungen att springa ut till bankomaten utanför stationsbyggnaden och ta ut pengar. Jaha, läge att sätta upp en lapp så att jag kunde tagit ut pengar innan kanske? Som tur var så slapp jag stå i kö igen, fick gå direkt fram till kassan. Okej, busskortet påfyllt, nu mot bussen som ska gå om 4 minuter. Naturligtvis var bussen sen... Sen verkade busschauffören vilja ta igen den förlorade tiden, för han raceade mer eller mindre halva vägen hem. I alla fall tills det tog stopp i en rondell, där bilen i vänsterfil ville rakt fram/ut ur rondellen och bilen i högerfil ville svänga åt vänster. Det de hade gemensamt var att ingen av dem ville flytta sig när de nu stod i vägen för varandra. Som tur var så valde den ena att flytta sig när vi kom med bussen. Sen klev det på en man som inte hade vett att plocka fram busskortet innan han klev på utan skulle stå o fumla efter plånboken när han väl kom på, vilket inte direkt föranledde mindre irritation från min sida. Sen efter honom klev det på en tjej med fula byxor, vilket jag också störde mig på. Dock inte lika mycket som jag störde mig på att hon satte sig bredvid mig OCH SJÖNG. På typ kinesiska eller nåt liknande dessutom.

Men imorgon är jag taggad för en ny dag på kurs. Fridhemsplan, here I come!

3 comments:

Jossan said...

haha... ingen bra dag..:)

Martina said...

förstår precis. har retat mig på MÅNGA tjejer med fula byxor genom tiderna!

Jess said...

Åh vad skönt att jag inte är ensam, tack Martina :)