Tuesday, February 15, 2011

Träääning (kom tillbaka, allt är förlåtet)

Mitt högerben och jag är inte vänner alls just nu. Varför? För att benet inte verkar det minsta kompatibelt med någon form av träning som utförs på löpband, inte ens en promenad i normaltempo. Ännu mindre jogging. Det är knappt att benet vill vara på mitt lag när jag går från bilen till kontoret och då trivs jag ändå på mitt jobb! Vad har jag gjort för att förtjäna detta? :'( Jag såg ju fram emot en sån fin säsong... Det gör jag iofs fortfarande och det finns ju andra typer av träning tills dess att benet behagar bli min vän igen. Provade cykla i gymmet idag och det gick bättre, så på torsdag ska jag testa ett spinningpass för första gången sen förra våren. Hade tänkt passa på att träna något extrapass i helgen, eftersom jag är ensam hemma och familjen alltså inte blir lidande av det, men just nu vet jag verkligen inte... Kanske bättre att vila? Jag fattar inte, för jag som aldrig i hela mitt liv har gillat träning har nu väldigt svårt att finna mig i att jag inte borde träna... Varför just nu, liksom!? Jag kanske kan kompromissa o köra lite styrkeövningar med Wii Fit i helgen, det var länge sen jag använde det spelet...

För övrigt är mitt högra pekfinger alldeles svullet o blått, efter att jag satte fast det i dörren till kontoret igår o försökte låsa. Så kan det gå. Den här kroppen verkar ju ändå inte vara så mycket att hänga i nån sketen gran. (JA, jag är bitter!!)

Nu är jag så där efterträningenhungrig, så där jobbigt hungrig när klockan är halv elva på kvällen. Nu vill jag ju inte äta! Ska försöka gå o lägga mig ändå o hoppas på det bästa. Här blir man ju inge klokare av att sitta.

No comments: