Saturday, April 04, 2009

Träningsvärk

Jag tror jag ska skriva ett brev till Skatteverket och be att få byta E's efternamn till Ovetrams istället... Larvigare unge får man leta efter! Har vart på stan idag, hon va inte så nöjd kan jag säga. Och när jag bestämde mig för att ta en tvåtimmarspromenad hem från stan så bestämde hon sig för att inte sova i vagnen, utan gnälla hela vägen. Hon var nöjd om hon fick komma upp ur vagnen, men det funkar ju så där bra att gå o bära ungen på armen och samtidigt köra vagnen framför sig, i flera timmar dessutom... Så hon fick ligga där och skrika, hon tyckte säkert att hon hade nån anledning. När vi kom hem var jag bra less kan jag lova! Dumpade henne hos A och la mig i badet istället - åh så skönt det var! Passade på att hinna med en ansiktsmask och lite body scrub också, och efter lite mat känner jag mig nu som en helt ny människa =) Fast E har fortsatt tramsa hela kvällen. Hur svårt ska det va att sova när man är så trött att ögonen går i kors?! Vägra dö helt enkelt...

Har jobbat tre dar än så länge. Utvärdering: Det funkar jättebra på jobbet, men blir desto jobbigare när jag kommer hem. Inte för att det är jobbigt att va hemma med familjen, utan för att det är jobbigt att inse att jag missar så mycket av E's liv. Oh well, it has to be done... Som tur är så snittar jag ändå bara fyra dagar i veckan på en heltidstjänst, även fast en del dagar är riktigt långa. Imorrn hägrar tex ett härligt tolvtimmarspass. Om nån känner för att sponsra mig lite så att jag också kan va hemma så är det bara att hojta till!

Eller om nån råkar ha 50 000 över, så jag kan köpa en ny(are), större bil så man får plats med barnvagnen... Hojta på!

2 comments:

littlestaar said...

Tack för mailet, det blev ju liiite längre än en kommentar på bloggen, lovely! :-) svar kommer inom kort, boza!

mamsen said...

E är väl utrustad med likamycket egen vilja som sin mamma:)