Friday, April 24, 2009

Six degrees of separation

Ma berättade häromsistens en historia hon hade hört på radion, om en bebis som försvann. Mamman hade lagt den på badrumsgolvet för att ta telefon, ungen hade inte lärt sig krypa än men när mamman kom tillbaka var bebisen borta. Den hade då för första gången lyckats rulla och rullat in under badkaret.

Några dagar senare berättade Erk samma historia. Fast hon hade inte hört den på radio, utan i verkliga livet. Det var en kompis kompis till henne. Ja, jag vet, en "kompis kompis kompis", men det var så, oavsett hur det låter. Six degrees of separation har återigen visat sig tillförlitligt. Ma - jag - Erk - Erks kompis - Erks kompis kompis. 5 steg. Med tanke på att Ma och Erk faktiskt också känner varann så blir det egentligen bara 4.

Nu ska jag äta lunch o göra mig i ordning för jobbet. Somnade vid två, E ville ha mat vid tre men sov sen till halv åtta. Tyvärr fick inte jag fortsätta sova efter halv åtta, eftersom hon ville ligga o äta konstant till tio-tiden då A gick upp med henne, då kunde jag sova en timme till. Så jag är inte jättepiggast idag, men det brukar kunna va rätt lugnt på jobbet. Och nu ska jag sluta svamla. Tjing!

3 comments:

gammis said...

Tur att du har den där A. Alltid något i alla fall...

Isabel said...
This comment has been removed by the author.
Isabel said...

Tack för uppdateringen av ert och E:s liv! Det är roligt att läsa när vi inte träffas så ofta! Hoppas jag snart får hålla lilla bäsis igen! =D (Du har vunnit ett pris, kolla in min blogg, känn dig hedrad men inte tvungen att besvara!)