Tuesday, April 07, 2009

(I trafiken)

Sveriges Traktorer verkar ha haft årsmöte i Uppsala idag. Jag blev sinkad av inte mindre än tre stycken på vägen till jobbet idag, och som om inte det räckte hamnade jag bakom en på vägen hem också. I övrigt har det vart en ganska händelselös dag, 4 timmars arbetsdag (personalmöte) och kollat lite lufttryck i däcken på vägen hem. Fast i söndags kväll råkade jag ut för något oerhört ironiskt! Har suttit o kollat lite på bilar på sistone, och hade smygfastnat lite för en V40 från 2000 (man får ju lite grann mätta mun efter matsäcken så att säga). Eftersom jag dock inte har fått ut nån lön från jobbet än eftersom jag bara har jobbat en vecka så har jag ju insett att det kommer dröja ett tag till innan det ens blir aktuellt att ansöka om lån. Anyways, i söndags kväll kom jag hem vid halv ett efter att ha jobbat hela dagen, körde ner i garaget och såg the very car som jag har tittat på. Inte ens en likadan, utan just den jag har kikat på. Är inte det ironi så vet jag inte vad. Jaja, bara att leta vidare. Om nån känner till en "billig", STABIL, bensinsnål, rostfri (gärna rostskyddad...) kombi med bra lastrutrymme, stereo, (fungerande) ac, dörrar både bak och fram, max 15 000 mil, manuell växellåda, motorvärmare, sommar- och vinterdäck, utan sprickor/stenskott i rutorna samt är från detta milleniet, så säg till! Jag kan erbjuda en Ford Ka med både rost och sprucken framruta samt troligen svårigheter att klara besiktningen (pga rutan, inga anmärkningar förra året!) i utbyte (eller snarare delbyte, jag förstår om ingen vill byta rakt av...) om det lockar någon händig... :)

Jag tror aldrig jag har haft så många parenteser i ett och samma inlägg...

No comments: