Monday, May 26, 2008

ESC 2008

Redan förra året sa jag att jag aldrig mer skulle titta på ESC. Ändå satt jag där på jobbet i lördags, och kunde inte slita mig... Men till vilken nytta? Det fanns ju ingenting vettigt att få ut av det. Nä, tacka vet jag juryröster utan folkets telefoner, så kanske en låt som inte har sjuhundrafemtielva grannländer och sina egna invånare utspridda i hela världen oxå kan vinna! Inte för att Charlotte gjorde sitt bästa, tyckte hon gjorde bättre i svenska uttagningen, och inte för att d va nå fel på Rysslands låt mer än att den påminde om nån annan som jag inte på hela kvällen kunde komma på vilken. Men denna grannröstning... Det förstör tävlingsmomentet! Dessutom va programledarna helt värdelösa, både dom där uppe o dom i green room! Ingen karisma what so ever.

Så, nog om det. I övrigt har d vart en okej helg, förutom en kollega som blev hotad i fredags. Men d tog vi tag i o jag tror att d e rätt lugnt nu. Men i dom lugnaste vatten, osv... Hur som helst, d där e inget jag behöver outa mer här.

Ikväll hägrar grillning hos R. Jag hoppas vädret håller i sig... D ser lite ostadigt ut. Men först av allt måste jag slå in presenter åt A som fyller år idag. Over and out.

No comments: