Thursday, May 15, 2008

Senaste nytt

Maj har hittills varit en förhållandevis lat blogg-månad. Jag ber inte om ursäkt för d, utan hoppas på att d betyder att jag faks har ett liv istället...

Helgen som gick var mycket trevlig. Jag började med att åka till mams o paps för att få hjälp att byta oljefilter o olja i bilen (Fru Jag Kan Själv kan tydligen inte allting själv...) Därefter fortsatte jag hem till Ah och god middag. Efter maten gjorde vi oss i ordning för en utekväll på stan. Vi började med att åka till Hard Rock, detta fantastiska ställe som jag älskar :) Tog en mycket god drink där och satt och pratade i nån timme. Sen fortsatte vi till Galways, som har blivit lite av vårt signum på senare år. Satt kvar där nån timme oxå, men utan fart och folk på dansgolvet va d lite så där, så vi åkte hem istället. Kom i säng strax efter ett och somnade på en gång. D hade inte hänt för några år sen, eller va tror du Ah? :)

På söndan va vi i kyrkan o lyssnade på gospel en sväng innan jag åkte hem till A. Slappade hela kvällen och värmde upp inför en tuff arbetsvecka. Jag har jobbat kväll tre dar den här veckan. Imorrn jobbar jag visserligen bara kvartöversju-halvfyra, men sen ska jag hinna me 27 timmar i helgen oxå... Jag vet inte hur jag ska orka! Men om ett par veckor e jag ledig fem dar igen, o då åker vi till Umeå o vilar upp oss... Eller mig iaf... :)

Jag förstår mig inte riktigt på min uppsatshandledare (jag vet, d va länge sen ni fick nån uppdatering om uppsatsen och jag förstår att ni har längtat!) Jag mailade in vad jag tyckte va ett okej exemplar av uppsatsen i måndags, o tänkte att han sku få ge lite feedback. Jag lämnade mitt nummer och sa att jag jobbar kväll så han kunde ringa på förmiddan om d va nåt, eller maila. HAN HAR INTE HÖRT AV SIG ÖHT ÄN!! Fyra dar och inte en bokstav! Vad har hänt...?! Sista deadline är 21a, på onsdag. Om jag inte får feedback, hur ska jag då hinna ändra d som behöver ändras?!

När vi insåg igår, mitt under jättespännande kvartsfinal mellan sverige o tjeckien, att d inte fanns nån som helst frukost hemma, va d väldigt skönt att inse att Ica Väst hade öppet till halv tolv. Men så mycket folk d va där! Mitt i natten! Har folk inget bättre för sig? Skönaste kommentaren under matchen stod Unger för: "Ni missar väl inte UEFA-cupfinalen, som pågår nu i TV8". Vill han bli av me tittare eller? Imorrn ska jag iaf försöka ta mig igenom semin o sen orka upp till jobbet på lördag morgon. Så d så. Synd att d inte blev mot Norge, hade kunnat va kul. Roligt för dom iaf att dom kom t kvartsfinal i ett hockey-VM :)

Nu ska jag sova. Klockan e redan alldeles för mycket och jag ska upp alldeles för tidigt. Sov gott peeps!

1 comment:

Anonymous said...

Tack, tack för senast, habibi!!! För några år sen hade vi nog partat oss genom hela kvällen och det mesta av morgonen, men både du och jag måste nog inse att ingen är ung förevigt... :-)
Ta hand om dig i allt du gör, love you!!! BOZAS!!!