Wednesday, August 24, 2016

Här finns det ingen rubrik

Hmm... Jag är inte helt säker på att gps-signalen i klockan träffar helt rätt alla ggr. Enligt den sprang jag 14 km idag, i varierande tempo. Och så kan det ju vara. Men det kändes inte som att jag tappade 45 sek/km, vilket klockan tyckte. När jag mätte upp rundan på en internet-karta så så den - i all sin oexakthet - 14.3. Några hundra meter extra kan vara skillnaden mellan att snitta över eller under den magiska gränsen 6 min/km. Men för nu så hamnade jag tydligen strax över.

Annars har dagen varit bra. Möte både fm & em, så inte mkt gjort av allt skrivjobb jag ligger efter med. Men det kommer ju å andra sidan två dagar till den här veckan.

För en liten stund sen var jag inte alls trött o funderade på hur jag skulle somna efter den sena träningen. Men nu verkar tåget vara på väg att gå, så jag ska dra på mig mina kompressionstights o hänga på innan jag kommer in i  andra andningen. Den kan vara nice, men jag kommer ångra det imorgon isf.

No comments: