Thursday, August 18, 2016

PB - igen.

Pratade löpning med några kollegor idag. En av dem gav mig sitt bästa tips för att springa snabbare: ett mörkt spår i skogen och en dålig pannlampa. Enligt honom springer man snabbare av ren skräck och noja då :) Jag behövde dock varken skog eller mörker för att kapa ytterligare några sekunder på milbästat, 55.10 är jag nere på nu. Ska inte sticka under stol med att jag siktade på sub55, men är väl rätt nöjd ändå antar jag. Sommarens tredje PB på milen. Tänker mig ett fjärde i Hässelby i oktober (om inte förr). Där brukar det ju gå undan och med draghjälp av bästa JoA så ska jag nog kunna prestera utifrån min allra, allra bästa förmåga.

Men först är det ju den där Halvmaran... Som jag skrev häromsistens så är det pannbenet som är min svagaste länk, synd att det också är den svåraste biten att träna upp. Ska försöka hitta nån riktigt bra motivation. Om jag bara fixar envisheten tror jag att jag ändå kan landa runt 58-60 minuter per mil de två första och sen bara ge allt vad som finns kvar sista kilometern. Men vi får väl se hur det går. Just nu hoppas jag åtminstone på torrt väder, mina gore-tex skor håller inte tätt längre så jag blev helt blöt om fötterna i regnet idag. Blåa och avramlade naglar har blivit nån sorts vardag sen jag började springa, just nu har jag två som är på väg att lossna och på den ena är dessutom halva tån blå och gör ont. Känns också som en bra uppladdning.

Nu har jag gnällt klart och ska hoppa in i duschen innan jag nattar barn.

3 comments:

Anonymous said...

Grym du är Jess����/JoA

AnnieeG said...

Klart du går under två timmar på halvmaran! Fatta vilken skjuts lite tävlingsnerver ger! :)

Jess said...

Under två tror jag inte, om dagsformen är bra kan jag nog komma ner mot 2.05. Men inte mkt bättre än så. Och det under förutsättning att dagsformen o pannbenet håller hela vägen :-)