Saturday, March 28, 2015

Lördag fm.

"Du som alltid har bil, av alla dagar som väljer du den här att cykla!?" sa kollegan frågande när jag kom till jobbet igår morse. Ja, är huvudet dumt nog att lova bort bilen så får kroppen lida lite på morgonkvisten. I regnet och kylan. Just där och då kändes det inte jättevärt, men när jag väl kommit in, tvättat av mig och bytt om så var jag nöjd med att ha gjort ett träningspass redan innan 8. Tyvärr (?) stannar det ju inte vid ett pass när man cyklar, de knappt 13 kilometerna hem ska ju också betas av på nåt vis. Men å andra sidan ska jag (vi) på 60-årsfest idag, så kalorierna går nog inte på minus ändå den här veckan (heller).

Fick välbehövlig sovmorgon i morse. Det har blivit en helt annan intensitet i vardagen sedan vi flyttade, barnen har fler långa dagar och de långa dagarna har blivit ännu längre. Hoppas innerligt på att vi får ny plats för S efter sommaren! Jag blir mer och mer tacksam att vi inte bor i en större stad än vi gör, för pendlingen är det som knäcker mig. De dagar A lämnar barnen och jag har bilen så tar det mig ca 20 minuter från dörr till dörr, de dagar jag lämnar tar det en timme. Och sen samma visa hem igen. Jag ska inte gnälla, för jag vet att det är vardagsmat för många, men jag är inte van...

Fick mig en utskällning av E igår, när jag tittade på en handväska (varken med eller utan intention att köpa) "Du har för många väskor redan, den där lilla du har nu köpte du nyss och man måste inte alltid matcha, kom nu!" När jag talade om att hon har fler än jag så fick jag höra att det är skillnad när man har dem för att klä ut sig... :-) Det slutade med att jag köpte en klänning istället (vilket var vad jag var på jakt efter i första hand).



Nu ska jag försöka fixa till håret och lägga lite mer än tre minuter på sminket för en gångs skull. Men först en kopp kaffe till.


No comments: