Friday, March 06, 2015

cancer

Jag har förstått att min senaste bild väckt reaktioner. Om inte uppenbart just här så i andra forum. Jag ursäktar mig inte, men känner inte heller att jag orkar ta fighten. Jag orkar inte mer cancer nu. Jag vet att uttrycket Fuck Cancer är kraftigt och då har jag ändå valt att censurera mina känslor för den här sjukdomen rejält i skrift, men tydligen så passar det sig ändå inte för alla. Om någon har problem med hur jag uttrycker det så är det upp till var och en, men sällan har jag känt mig så personligt påhoppad som idag. Jag valde att inte ta diskussionen och det kommer jag fortsätta välja. Om det är så att jag en dag får stå till svars för alla onyttiga ord jag sagt så gör jag det. Men inte inför människor som ställer sig över mig och vill tala om hur jag ska leva mitt liv.

2 comments:

Honung said...

Those who mind don't matter, and those who matter don't mind

AnnieeG said...

Oj då. Fuck säger jag tjugo gånger om dan. Undrar om det är kört för mig nu. Jag brukar ge frukost till tiggaren i min korsning också, men det väger förmodligen inte upp.

😉