Sunday, February 22, 2015

Soliga söndag

Jag lever och mår bra, har bara inte riktigt haft tid eller inspiration för det här. Har ränt fram och tillbaka till Stockholm i parti och minut, fyra gånger sedan förra inlägget, och därutöver ska jag försöka ta hand om mig själv och familjen också. Har kommit igång lite grann med träningen, GRIT cardion som jag skrev om senast var lika rolig som jobbig och har redan fått bli ett standardpass i mitt liv. För mig som verkligen ogillar löpintervaller så är det perfekt. Idag hade jag spinning på agendan men med två sjuka barn och en sjuk man så var det inte riktigt läge att ge sig iväg till gymmet. Tog med mig det minst sjuka barnet till Gränby centrum istället, köpte en ny träningströja (E förbjöd mig häromdagen att köpa fler tights, sköna unge! "Du har redan för många mamma!") och lite gofika (kan jag ändå inte få träna så kan jag lika bra göra det ordentligt!) Sprang på JoA och hennes finingar också. Kom hem, fikade, kollade Frost, fixade lite i klädkammaren och lagade mat. På det stora hela en skön söndag.

Och egentligen på det stora hela en mycket skön helg, även om det var något för kort. Var på bio med hela familjen igår, mys! Fast nästa gång blir det nog en lite kortare film, S hade svårt att sitta still hela filmen igenom. Käkade lunch i Kista innan bion, lämnade flyttlådor hos svägerskan efter och sen hem till Mellon. E dissade startfältet den här veckan också. Förra veckan hette det att hon inte ville rösta på nån, den här veckan fick hon "nästan ont i öronen av allt skrik" (det framkom under Andreas Weises framträdande). Möjligen kunde hon tänka sig att gilla Isa, men inte tillräckligt för att rösta. Lite ironiskt att de enda hon verkligen velat rösta på hittills (Dolly Style) var på Gränby centrum och sjöng sin enda låt just idag när hon inte kunde följa med. Nåväl, det man inte vet osv.

Nu laddar jag för en ny vecka, den första på länge utan jobbrelaterade (eller andra) resor utanför Uppsala. A o barnen åker till svågern i Linköping kommande helg och jag tar nån sorts husmorssemester hemmavid. På torsdag och fredag vankas det tjejmiddag, sen tänkte jag hinna träna och klippa mig också. Kanske shoppa lite.

Nu avslutar jag den här helgen med att Netflixa lite Vänner igen. Ta hand om er!


2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Nu har jag precis kommit in från mig 2km gång på morronen, skönt, friskt o glädjefullt, att se Guds himmel, vackra färger.

Jag älskar era barn och kan ställa upp som barn passare, om du o Axel vill åka bort några dagar, med ganska kort varsel. Hoppas vi kan träffas i Påsk hos Malena o Daniel o Hilma. Farmor Mita.

mamsen said...
This comment has been removed by a blog administrator.