Saturday, February 28, 2015

När katten är borta dansar råttorna på bordet

Jag är en förrättstjej, hellre förrätt och varmrätt än varmrätt och efterrätt. Så när det finns både parmarullar med kronärskockskräm och filodegsknyten med fetaost och spenat kvar från gårdagens tjejmiddag så är frukosten snabbt fixad :-)

Gårdagen var lyckad, hann klämma in både ett frisörbesök och en middag med mammorna. A har åkt till sin bror med barnen, så jag kunde bjuda på hemmamiddag istället för att gå ut och äta. Så mycket trevligare att träffas hemma tycker jag! Men svårt att få den rätta middagsstämningen med familjen runt omkring, så det blir inte så ofta vi äter hemma hos varandra. Igår blev det svamp- och parmesangratinerad kyckling med pasta. Supergott! Lägger receptet här om någon vill testa. Jag använde färsk svamp istället för torkad. Gick bra det med.

Idag blir det en lugn hemmadag, ta hand om lite tvätt och kolla lite på Mellon. Inga storslagna planer direkt. Hoppas ni andra också får en trevlig helg!

1 comment:

AnnieeG said...

Å, jag är tvärtom. Älskar utemiddag, man är ju hemma jämt annars😃 men mysigt vilket som när man får hänga med vänner. Hoppas din dag varit bra!