Monday, February 02, 2015

KAOS

Började dagen med att försova oss. Skönt! Hela dagen blir ju inte alls förstörd av en sån sak. Lämnade barnen ett par minuter senare än jag borde trillat in på jobbet. Tur det finns flextid iaf! När jag väl kom till jobbet var det kaos även där. Kort om folk hela dagen, inställda aktiviteter som följd och tjuriga ungdomar som argumenterade emot i egna och varandras diskussioner med personal. Som grädden på moset hann kaffet bli kallt innan jag ens fick dricka det och sen var det slut i kannan… Matlådan åkte jag ifrån hemma också, jag som var så duktig och gjorde 8 matlådor i helgen. Som tur var så var det kort om folk (vilket jag ju redan sa), så jag fick äta lunch på statens bekostnad när jag täckte upp på avdelningen. Där sparade jag in lunchtiden också så jag kan flexa ut en halvtimme tidigare i eftermiddag, vilket passar bra när jag ska åka runt halva stan för att få hem barnen.  Återstår att se vilket kaos som väntar hemma ikväll, den här dagen verkar ju ha nån sorts sånt tema över sig. Ska försöka få till lite träning iaf, har inte kommit iväg regelbundet sen november av olika anledningar.

No comments: