Monday, February 02, 2015

Kvällen som gick

Jomenvars, kvällen blev inte så kaotisk som man kunde trott. Och träningen blev av. Nu sitter jag här med en skål kvarg och hallonsylt. Jag är inget stort fan av sylter och marmelader (and believe you me, det handlar för all del inte om att jag inte gillar sötsaker, bevare mig väl!) Men ICA's Gott liv hallonsylt går inte av för hackor. Mindre socker, mer frukt och mer smak. Kvarg i sig tycker jag är rätt trist, men med lite sylt i så går det till och med bra att äta. Och mer mättande än fil.

Träningen gick rätt bra. Jag har ju som jag skrev tidigare idag inte tränat ordentligt (eller snarare alls) på ett par månader, så jag vågade inte köra för hårt, men lite lagom ben, rygg och några avslutande intervaller på bandet. Har kommit på att jag inte tycker ett träningspass känns komplett utan lite löpning, vilket ju är konstigt eftersom jag verkligen kan vara helt slut ändå när jag gått ett pass med PT:n (har några timmar kvar än). Men idag blev det som sagt lite löpband, om än bara några minuter. Skön känsla, men nästa gång måste jag ha en bättre bh (den jag hade idag är gjord för lågintensiv träning, eftersom jag inte räknat med löpning när jag åkte hemifrån) och bättre skor.

Nu ska jag Netflixa ett avsnitt eller två av Vänner innan jag lägger mig. Imorgon blir det jobbet, sen blir det KBT-utbildning i Stockholm resten av veckan. Mycket utbildningar i Stockholm just nu, går Att leda en evidensbaserad praktik parallellt med denna KBT. Tror jag räknade ut att jag skulle vara 7 av 17 arbetsdagar i Stockholm under den här perioden. Jag gillar kurser, konferenser och utbildningar, fast inte så mycket själva resandet. På onsdag blir det lite kaotiskt när jag inte ens vet om jag hinner hem innan dagis stänger o A jobbar till 23, tur vi har bra f.d. grannar som ställer upp o hämtar barnen om det behövs! Det kan ju räcka med att SJ är några minuter sena (och det har ju hänt förr i den här väderleken) så missar jag stängningen, och är inte barnen hämtade då så kan personalen ringa soc. Nu vet jag ju att de skulle ringa mig eller A först, men jag menar, sitter jag fast på tåget och han är på jobbet utan möjlighet att svara i telefon så är det ju svårt... Nåväl, nu behöver vi inte oroa oss för det!

Vänner var det...

3 comments:

mamsen said...

Som pedagog på förskola ringer man ALLTID föräldrarna först. Har ni inte fått lämna telefonnummer och namn på "extrapersoner" som kan hämta och lämna i nödfall? Det ber alltid vi att få in.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Ni kunde ju bett mig att stanna en dag till och hämtat barnen, det hade jag så gärna gjort. Som den farmor jag är.....fin lägenhet ni köpt, mycket plats och trevlig planering.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Eftersom jag är pensionär, så hade jag kunnat stanna en dag till,(det hade min katt,fått stå ut med)

Jag kunde ju erbjudet mig, men när vi åt mat, hörde jag inte alls vad du och Axel prata om. (Hör lite dåligt)