Thursday, September 27, 2012

Operationer

Operation Storstädning går framåt med hyfsat resultat (apropå gårdagens inlägg). Operation Träning likaså, även om core-passen på torsdagar är något av det tråkigaste jag någonsin varit med om. Och det är inget personligt mot passen eller instruktörerna, jag har aldrig gillat core speciellt mycket innan heller, men jag inbillar mig att det är bra eftergraviditetenträning. Särskilt som jag trots allt bär omkring på närmare 7 kg bebis om dagarna. Desto roligare att springa, ser fram emot att hinna med en runda innan svärmor dyker in på lördag :) Mina Couch to 5 k-pass är ju egentligen förutbestämda hur långa de ska vara, men jag har sprungit lite längre på fyra av fem hittills. Det gör att jag det känns enklare att ta sig ut på veckans sista - för då kan jag springa så långt jag "ska" med extra bra samvete, samtidigt som det känns som ett lätt pass eftersom jag redan är van vid något tuffare!

Imorgon blir det öppna förskolan med barnen och sen handla mat inför helgens bestyr. 11 vuxna, 2 barn och 2 bebisar ska få plats här på söndag och åtminstone de förstnämnda 13 ska ha mat och fika. Fortfarande inte helt på det klara med vad jag ska bjuda på, kan bli väldigt spännande att gå på Ica imorgon! Får helt enkelt se till att äta ordentlig lunch innan så jag åtminstone inte hungerhandlar åt 13 pers...!

Nu ska jag googla recept en stund innan jag gör familjen sällskap i sovandet.

No comments: