Wednesday, September 26, 2012

Sofftvätt och soffhäng

För att ha fem år på nacken så känns vår soffa närmast onaturligt ren just idag. Men efter 17 timmar i blöt med en halv burk Vanish (jag skojar inte om vare sig tiden eller mängden) så vore något annat ren o skär besvikelse. Nu känns det iaf som att soffan är redo för massa gäster på söndag, bara resten av lägenheten kvar! (Det gäller att prioritera saneringsordningen). Som grädde på moset blev även badkaret skinande rent av Vanish-kuren, utan att jag behövde lyfta ett endaste finger. Perfekt!

Gick o la mig igår med lite halvångest över vetskapen om dagens träningspass. 9.6 grader och regn gjorde det inte enklare att ta sig ut när morgonen väl grydde (vilket blev runt 10.15 idag...) MEN jag tog mig ut, jag sprang mina intervaller och några till och jag har sällan varit mer nöjd med mig själv efter genomförd träning! Det är ganska skönt att ha en träningskompis som håller reda på tider och intervaller och snitthastigheter m.m. åt en. I måndags sa datorrösten i RunKeeper "Current pace five minutes forty seconds per kilometer" just när jag var inne i ett rätt behagligt joggingtempo. Nu var ju inte det någon genomsnittlig hastighet på något vis, men det kändes ändå riktigt bra, lite som att sub55 finns inom möjligt räckhåll. När rösten idag sa "Current pace four minutes fiftyone seconds per kilometer" så kändes det ännu bättre, även om sub50 känns lite för långt bort rent generellt :)

Ikväll hägrar soffhäng med bästaste maken och Twin Peaks. Men först rena lakan i sängen, peace out!

No comments: