Friday, September 21, 2012

0 till 100 på 3.8 sekunder

Jag har tagit mig an en utmaning, Couch to 5k. Jag har ju hela tiden sagt att jag skulle börja springa i oktober, men ju närmare oktober kom desto nervösare blev jag att misslyckas och inte orka springa en enda meter, så jag tog tjuren vid hornen redan i måndags. Nu har jag gjort de första tre passen och JAG MÅR SÅ BRA!! Jag älskar att springa igen, har svårt att hålla igen och vill gärna springa längre o fler intervaller. Det enda som stoppar mig är tanken på hur ont höften gjorde när jag överansträngde den för att jag gick ut för hårt förra vintern. Men innan året är slut så ska jag springa 5 km! Nästa år är målet sub55 på milen, hittade ett bra träningsprogram för det i RunKeeper-appen. Nu dusch o packa för en helg i Stockholm. E ska springa MiniTopploppet imorrn :-)

2 comments:

AnnieeG said...

Duktig du är! Låter härligt. Jag längtar redan efter att springa... Sen blir mitt mål oxå sub 55.

Jess said...

Ja, det är så skönt att vara igång igen! Förstår att du längtar :) Ser fram emot alla lopp nästa år! Den nya utmaningen tänkte bli Lidingö Tjejlopp...