Monday, September 24, 2012

måndag

Min Couch to 5k-utmaning går vidare! Tre pass i veckan är inte att förakta och jag vet inte om det hade varit möjligt om jag inte hade varit mammaledig på heltid. Men nu är jag ju det och då hinner jag träna så mycket jag vill! Gubbis ligger ju snällt kvar i vagnen och E är på dagis åtminstone några timmar i veckan, disken kan vänta tills vi får vår nya diskmaskin! (För eventuella funderingar så vill jag säga att det där sista var ett skämt!) Förra veckan joggade/gick jag 60 resp 90 sekunder i 20 minuter totalt (det var iaf planen, det drog nog iväg upp mot 30 minuter på ett par av passen). Den här veckan ökar jag med 30 sekunder på varje intervall, fortfarande i 20 minuter totalt (även om det blev upp mot 30 idag också...) Det är så svårt att låta bli! Men idag kändes det tuffare i benen än förra veckan och jag anar viss träningsvärk - undrar hur morgondagen blir? Måste bli bättre på att stretcha!

Tillbringade seneftermiddagen på Ica Maxi. Passade på att köpa ett par kängor åt E - insåg i morse att hennes fake-converse inte riktigt höll måttet när termometern visade på 5 grader... Just de kängorna jag köpte var på annons just nu och nersatta från 199.- till 149.-, men rabatten gick inte in i scannern så när jag sa till i kassan fick jag tillbaka min 50-lapp och 25.- extra som nån sorts plåster på såren. Kängorna kostade alltså 124.- och just nu känns det inte som att det gör jättemycket om inte kvaliten håller hela säsongen...

Jag är så trött att jag håller på att ramla ihop över tangentbordet och enda anledningen till att jag sitter kvar vid datorn är för att jag ska skriva klart det här inlägget - vilket aldrig blir gjort för jag är för trött för att veta vad jag ska skriva! Nu skiter jag i er och går o lägger mig istället. Imorrn blir det shoppingtur med finfinaste EE. På inköpslistan: fodrade löpartights, långärmade funktionströjor och mini-converse till S, som för övrigt just vaknade och vill ha mat. Over and out!

No comments: