Thursday, March 26, 2009

Brandrisk hit och brandrisk dit... Var ska jag ha min barnvagn!?

Jag blir så trött på Uppsalahem. (Egentligen är det brandskyddsmyndigheten jag är sur på, men det är UH som framför informationen till oss...) I vintras fick dom för sig att man bara fick ha barnvagnschassit i trappuppgången, men inga insatser pga brandrisken. Fair enough. Men nu har dom fått för sig att inte ens chassit får finnas i trappuppgången, för att det kan hindra vid en eventuell räddningsaktion. Detta innebär att vi varje gång vi har vart ute med vagnen måste bära upp hela vagnen, två spiraltrappor utan hiss. Och vart dom har tänkt att vi ska få plats med den i lägenheten förstår jag inte heller! Det gick bra ett tag i väntan på bebis, men jag har aldrig sett det som en permanent lösning. Vi måste flytta, så "enkelt" är det. Och jag som hade hoppats på en ny/större bil... Men den får vi väl se oss i stjärnorna efter nu, för om vi ska flytta så får det bli en fyra = kostar mer...

Nåt positivt med dagen dock: Jag har tränat. Tog mig iväg på ett spinningpass. Efter fem minuter hade jag ont i rumpan pga den smala sadeln. Efter en kvart var jag helt slut, efter 20 minuter trodde jag att jag skulle dö. Efter en halvtimme tänkte jag att jag skulle ge upp, men ändrade mig till "en låt till" och efter den låten "bara en till" och så vidare. Efter 50 minuter var jag verkligen helt utpumpad, men levde och mådde som en liten adrenalinkick =) Tog mig hem till A och E, som hade vart hemma ensamma fast tillsammans på riktigt för första gången. (Jag räknar inte tvättstugan som att lämna dom ensamma, inte att åka till station och plocka upp folk heller). Här hemma hade det gått "sådär" enligt A, men jag tror att det kommer mer och mer ju oftare dom är för sig själva. Så även om jag inte är jättetaggad så är jag ändå redo att börja jobba igen nästa vecka.

Nu sitter jag här, har ätit middag och börjar ana träningsvärken i vaderna. Tittar på semifinalen mellan Frölunda-HV och undrar varför jag bad att få schemat hemskickat, när jag hade fått det för en vecka sen om jag hade åkt till jobbet och skrivit ut det istället... Så kan det gå när man är för bekväm av sig! Nu ska jag uppdatera mig på UH's hemsida och se om det finns några potentiella lägenheter åt oss...

2 comments:

AnnieeG said...

JOBBA? Ditt barn är ju typ 2 minuter gammalt!? Du är nu i samma klubb som Perelli och andra moderna mammor! ;-) Kramen

Jossan said...

hahha... sköna beskrivning av ditt spinningpass...=) bra jobbet jess=).. kram