Saturday, March 07, 2009

Det här med amning...

Åh vilken knäpp unge vi har fått!! Dom senaste dagarna har hon inte velat äta på vänstersidan av nån anledning. Bara gråtit och vägrat suga, tills man lägger henne åt andra hållet. Förstod inte alls varför hon höll på så, men tänkte att det kanske har att göra med hur hon ligger, att hon hellre ligger åt andra hållet av nån anledning. Så igår kväll (när vänsterbröstet va typ dubbelt så stort som höger...) la jag upp henne på köksbordet av modell barbord, och ställde mig på sidan. På så sätt låg hon likadant som om hon skulle suga på högern och då gick det riktigt bra! Sen dess har hon inte klagat över att ligga åt vänster heller, om det sen beror på att hon har vart för trött under natten för att bry sig återstår att se...

Håller på att ladda batteriet till kameran, sen ska jag ladda upp bilder. Hang in there!

4 comments:

Anonymous said...

haha.. hon vet vad hon vill=) jag längtar efter bilder=)

Anonymous said...

Du föresten... så läste jag nånstans på FL att det kan ha med tarmarna att göra det där när de bara vill äta på ena sidan. Det gör ont i magen när de får ligga på ena sidans tarmar, eller något sånt. Ska se om jag kan hitta länken till vart jag läste det. Men bra att du hittat ett (kanonbra) sätt att amma på vänster på nu. God fortsättning. Kram

Jess said...

Åh, det hade jag ingen aning om Martina! Men då förstår jag åtminstone... Det rimmar ju ganska bra med koliksymptomen!

Anonymous said...

Här var den där tråden:
http://www.familjeliv.se/Forum-3-38/m41156902-2.html
Selma krånglade också på vänster sida. Det är rätt intressant det där. Heja på, för oss gick det i alla fall över efter några dagar.