Thursday, February 26, 2009

Ingen rubrik

På nåt magiskt sätt lyckas jag ändå hitta rätt många stunder för bloggande, tycker jag. Med tanke på dom krävande omständigheterna, menar jag.

FK kan man bli knäpp på för mindre. Nåt barnbidrag har vi inte fått än, och idag kom ett utbetalningskort för föräldrapenningen. Bara det att dom försökte lura mig på 10 000! Upprörd ringde jag dit och frågade vad det var frågan om (just nu täcker det inte ens hyran!) och fick till svar att dom visst hade räknat fel, hade räknat på lägstanivån istället för min lön, att dom skulle kolla upp det och att ett nytt utbetalningskort skulle komma "så fort vi har hunnit fixa det". Jaha, men hur lång tid tar det då? Ingen som kunde svara på... Så nu får vi leva på vatten och luft ett tag! Tur att Lillstrumpa har maten fixad iaf, så behöver man inte må dåligt över det åtminstone... :S

Hade inte kameran vart så långt borta och jag så lat hade jag laddat upp lite nya bilder på dom krävande omständigheterna, men nu får ni va nyfikna ett tag till! Hon har gått upp hela 8 hg sen hon föddes, och växt fyra cm på längden och fyra runt huvudet. Så kan det gå!

2 comments:

Anonymous said...

fördomarna man har emot FK bara växer när man läser sånt här...=) om det krisar för ni höra av er, jag har lite spar...=)... oojjj, hon växer, snart går hon =)... love

Anonymous said...

du vet var mams och paps finns åxå när det krisar