Sunday, February 22, 2009

att äta eller ätas

25 dagar efter förlossningen har vi fortfarande inte behövt laga mat (om man inte räknar koka pasta som att laga mat). Vi gjorde det en gång förra helgen, men inte för att det behövdes utan för att det kändes trist att bjuda gästerna på matlådor från frysen... Man skulle kunna tro att vi har ätit massa snabbmat eller färdigrätter, men det har inte hänt en enda gång. Allt är tack vare en förutseende Jessica, som lagade massa matlådor innan E kom, för att kunna fokusera på annat under den första tiden.

Idag lutar det dock åt en pizza.

I övrigt har det vart en bra första tid. E är snäll för det mesta, även om det har skrikits en del dom senaste kvällarna och även om hon inte somnar före 2 på nätterna. Hur hittar man en dygnsrytm åt nån som sover när o var som helst när det passar henne? Vore ju så mycket enklare för resten av familjen om man inte behövde va vaken så sent varenda kväll... I går kväll försökte jag gå o lägga mig vid 11, eftersom hon hade somnat i famnen då, men så fort jag la ner henne i sängen så vaknade hon och sen fick vi inte sova på tre timmar... Tror det va lite ont i magen, för när hon hade bajsat blev hon lugn. Funderade på om jag har ätit nåt olämpligt, men jag hade inte ätit nåt jag inte har ätit innan utan att hon har reagerat... Så det va nog mest bara luft... Och idag mår vi bra! =)

No comments: