Friday, February 06, 2009

Mellan blöjor och amning

Vi har begåvats med en dotter som fullständigt hatar att kissa. Det är inte ofta hon vare sig skriker eller gråter, är på det stora hela en väldigt snäll bebis. MEN! Ibland blir hon heeelt hysterisk, nästan så man tror att nån håller på att slå ihjäl henne eller nåt, och då vet man - det är dags att byta blöjan! Ligga på skötbordet är inte heller nån favorit, det skriks rätt friskt där också. Men så fort hon har fått en torr blöja och man plockar upp henne igen så är hon knäpptyst och hur nöjd som helst. Hah, rolig unge det där. Helt underbar! Just nu ligger hon hos pappa och sover, verkar trivas rätt bra med livet där =) Efter en dag full av intryck (lunch på stan med mamma och hennes gravida kompisar och sen en tur till ett fredagsfullt ICA) så är det väl inte så konstigt att hon är trött. Jag undrar hur en bebis processar alla intryck som den tar in... Vad händer i hjärnan liksom?

Egentligen skulle jag baka en tårtbotten nu, men Billy Elliot lockar mer, och eftersom jag ändå ammar varannan timme så lär jag inte komma i säng förrän vid 1 i natt, så jag hinner baka efter filmen... Tjing tjong!

4 comments:

Anonymous said...

åååhhh vad jag vill att det ska vara den 20:e...=)

Anonymous said...

och jag hinner före, men det borde väl vara mormors rätt:)

Meta said...

Hon verkar ju att vara en fantastisk liten flicka.
Men så har hon ju ochså ett
drottnings namn, Ester.

Ska bli mycket roligt att se henne, er. Farmor Marita.

Anonymous said...

Lisa...klart det är så=)