Tuesday, September 02, 2008

Första hit och första dit...

Först var det första barnet öht, sen första ultraljudet och häromdan första "snön". Nu har Lillstrumpa börjat leva om därinne också. Första sparkarna kom idag =) Eftersom jag kände allra första på jobbet så hann ju inte A med just den, och inte heller den när jag va ute o käka me jobbet, men han fick iaf känna senare ikväll när h*n fortsatte gymnastiserandet. Så kan det gå =)

Ville inte så mycket mer just nu, ska titta lite på So you think you can dance istället.

5 comments:

Meta said...

Så roligt, kanske blir de en liten fotbollsspelare..... farmor M.

littlestaar said...

inget mail...vilken adress skickar du till?!? ahnsi@bredband.net e den rätta! Om det gäller helg me tjejerna, är oktober tjockt som det är, men kanske kan klämma in en kväll...skriv så får vi se! ha d bra, boz!

littlestaar said...

Yay, NU har jag fåt ditt mail! Åter kommer med svar, just nu jobbar jag... :-) BOZ!!!

Meta said...

Det är underbart att känna rörelsena,kommer jag ihåg.
När Axel föddes, så såg jag honom i en stor oval spegel, som sattes framför mig. På så sätt var jag den förste, att se att det blev en pojk.
Jag har haft tre olika förlossningar, en normalaste var Axel och den bästa.

Miriam said...

Johan berättade en gång att i Finland (den finlands-svenska delen antar jag) så använder man ordet "Hän". Det är ett personligt pronomen som betyder varken hon eller han, eller kanske både och :)... Det tyckte jag var både praktiskt och gulligt.

Jag vill oxå få känna sparkarna! Kommer till Sthlm i helgen om ni skulle råka åka förbi där!