Tuesday, September 25, 2007

att jobba eller inte jobba...

Jag är i valet o kvalet. D ringde en kvinna idag, jag hade sökt jobb hos henne som personlig assistent och nu ville hon träffa mig för en intervju. Jobbet e kanske inte d jag helst av allt vill ha, men ALLT känns mer intressant än franskan just nu. Valet och kvalet består i att d e ett halvtidsjobb och jag vet inte om jag har råd att ta det... Om vi ska överleva så krävs d en GRYM timlön... Visst kan jag försöka hitta ett till halvtidsjobb att sysselsätta mig med dom varannan veckor som jag inte behövs hos henne, men hur lätt e d?

Hmm, valet och kvalet, intervju på torsdag, måste höra om d finns möjlighet att få fler timmar... Annars hoppas jag vidare på ett annat/till jobb...

Nu ska jag gå o äta varma mackor o hoppas att A klarar att äta nåt oxå. Han kom hem igår med migrän, låg o krama toastolen i en halvtimme innan han tog en dusch o va i säng före sju. Sen låg han där till 11 i förmiddags och orkade inte röra sig, förutom dom ggr han va tvungen att upp o spy igen... :( Ätit har han inte gjort sen lunch igår, vilket börjar bli uppemot 30+ timmar nu, så d e väl på tiden...

*Rrrriiiing* Ilsken äggklocka, gotta go...

No comments: