Wednesday, September 19, 2007

ytterligare ett par veckors samlade tankar...

Yay, vi har en fungerande internetuppkoppling! Nu väntar jag bara på att mitt trådlösa nätverkskort ska komma, så jag slipper sitta i sängen och surfa... D inbyggda trådlöst-nätverk-kortet funkar inte, o av nån anledning verkar d enklare att köpa ett externt än att skicka iväg datorn på service. Förmodligen inte så mycket dyrare heller...

Har ni nånsin funderat på d här me popcornpåsar? Jag har funderat en hel del på sistone (för jag har ätit en hel del popcorn på sistone...) Man tar bort plasten, viker upp påsen och läser "Ta bort den yttre plastfolien och försäkra dig om att påsen är hel. Placera därefter den utvikta påsen, med denna sida upp, på en microugnssäker tallrik." Okej, men om jag inte har tagit bort plasten och vikt ut påsen först, så ser jag aldrig dom här instruktionerna. Vem stämmer jag då när det går åt skogen?! :/

A och jag har ägnat dom senaste tisdag- och onsdagkvällarna åt So You Think You Can Dance, detta alldeles fantastiska program med folk som dansar istället för att sjunga, men i övrigt funkar programmet som typ American Idol. (Eller ja, svenska Idol för den delen, men American e mkt roligare att titta på... :) ) Iaf, nästa vecka är det final. Då får A för sig att han ska kika in på hemsidan - som ju så klart har uppe vem som har vunnit eftersom programmet redan har sänts i USA. Inte för att han talade om nåt, men nu går d ju inte att spekulera längre... D e ju som att fundera kring vem som är mördaren med nån som redan sett filmen, man känner sig ju helt dum i huvet om man inte e 220% säker! Så nu känns d inge roligt att kolla på programmet längre... :(

E skickade just en bild på oss från typ långt innan jag ens flyttade hemifrån. Käre värld, har man vart så där som alla andra 18-åringar...? Tydligen...

Just när A trodde att all bröllopsplanering var slut så kommer nästa bröllop att planera: P's. D e inte på nåt sätt officiellt eller så, men jag är i allra högsta grad involverad. Jag har tagit på oss (...) att göra häftet, och trots att bröllopet inte är förrän nästa sommar så har jag i princip layouten klar redan... :) A klagar lite på att han inte får bli kvitt bröllopsplanerandet trots att vårt bröllop är avklarat, men men... C'est la vie, som dom säger... :)

Helgens kryssning till Helsinki va nice. 20 släktingar (förutom mig själv) som firade farmors 80-årsdag. Värsta lyxrestaurangen på fredagkvällen, med trerätters och allt. Sen blev d bubbel i farmors hytt efteråt och avslutning på kvällen för oss under 50 i baren. Båten gungade rejält och d va svårt att veta vem som va nykter eller inte... Helt ärligt så har d inte släppt än, min kropp tror fortfarande att den är kvar på båten! På lördan så åkte vi på en guidad rundtur i Helsingfors. Den va så där... Jag vet inte om d va för vädret eller för att Helsingfors helt enkelt inte har så mycket att bjuda på... Shoppade lite på Body Shop på eftermiddan. Min favorithudkräm va på rea, så jag köpte två burkar för 20 euro (hmm, verkar inte finnas på euro-tecken på min dator... Trodde inte den va SÅÅ gammal...) Hemma i sverige kostar den i vanliga fall 165 kr styck, så d va bara att passa på! :) Ska nog åka t Helsinki igen... :) På vägen hem va vädret om möjligt ännu värre än på fredan, för i barerna va dom tvungna att binda fast porslinet... Jag gick dock o la mig tidigt, för benet gjorde ont av nån anledning. Somnade dock inte förrän 2, vilket gjorde söndan spännande. Åt lunch hos mamma o pappa innan vi åkte hem och möblerade vår lägenhet igen. (Vi fick golven i sovrummen bytta i fredags, så alla möbler stod i vardagsrummet...)

Nu börjar d här bli för långt för att folk ska orka läsa hela. Jag ska gå och söka lite jobb istället. Ha d gott vänner! :)

No comments: