Tuesday, September 04, 2007

en liten update

Jag kunde inte låta bli att känna mig lite träffad när JG klaga på folk som inte uppdaterar sina bloggar tillräckligt ofta... Jag antar att 4 veckor utan uppkoppling hemma sätter sina spår inte bara i mitt liv... ;) Som att jag hade världens mest intressantaste blogg... (Och JA, jag är FULLSTÄNDIGT medveten om min inkorrekta grammatik, men jag va på en sån fruuuktansvärt tråååkig grammatikföreläsning igår så jag måste få göra lite revolt...)

En annan anledning till bristen på uppdatering e ju så klart bristen på händelserikt liv... Va har hänt sen senast... Va i Umeå i tisdags, fram o tbx över dan, för ett slutseminarium. Detta ledde till att jag missade mitt diagnostiska prov i franska på onsdan, för jag hann inte ta reda på hur jag skulle ta mig till skrivsalen. Franska A e mitt senaste påfund på universitetet och jag är GRYMT otaggad. Har ingen lust alls att läsa nå mer över huvud taget nu! Söker jobb o så där, men jag kan ju inte ens skriva ett ordentligt CV...

Livet som gift är inte enkelt men väldigt trevligt ändå. A har börjat plugga, så om tre år e han klar me sin syo-utbildning. Själv söker jag som sagt jobb. Lägenheten börjar likna ett hem, även om tapeterna bokstavligt talat håller på att ramla av vissa väggar. Kan inte vänta tills dom blir bytta, vilket ska ske någon gång under hösten... Har en vision om att d kommer bli fint på riktigt då... :) Ekeskogs-soffan från IKEA som jag drömt om ända sen innan jag flyttade hemifrån (vilket var för 6 år sen) står äntligen på plats!! Den är så fin, även om jag redan första dan lyckades lägga en röd o kladdig plommonkärna i den... Klart d ska gå så när soffan e vit! Som tur va hamnade kärnan mellan dynorna, så fläcken syns inte...

Hur eller hur, dags att avrunda för denna gång, ska gå hem o avsluta en hemtenta istället. Ibland e d kanske tur att vi inte har internet hemma, så man kan få NÅNTING gjort åtminstone... Men å andra sidan skulle d bli mycket lättare att söka jobb om man inte var begränsad till bibliotekets tidsbegränsade datorer... Kram everyone!

No comments: