Wednesday, February 27, 2019

Sportlov m.m.

Jaha, så gick det drygt två veckor till av livet innan jag fick tummen ur att höra av mig.

Ägnade sportlovet åt att kulturförkovra mig och dottern. En resa via mamma o pappa, till Göteborg med massa kul på agendan och sen tillbaka till mamma o pappa ett par dagar till. I Götet hann vi med både Universeum, en kväll på Operan (Ringaren i Notre Dame, jag blev sugen på Paris igen) och utställningen om Titanic (som för övrigt kommer till min egen breddgrad i sommar, ifall någon är intresserad). Fyra dagars välbehövlig semester, men tid som behöver jobbas ikapp nu. Flexlistan går plus, men jag känner mig för tillfället pigg och full av energi, tack vare solen som har skinit de senaste dagarna. Overkligt hur känslig man (= jag) kan vara för sånt där.

I övrigt har de senaste veckorna varit en känslomässig berg- och dalbana, som kanske landar snart? Osäkerheten består fortfarande, men just idag finns det väldigt mycket tacksamhet till en särskild vän (du vet vem du är! < 3) Saker och ting rör ju på sig hela tiden i livet, ibland mer än annars. Just idag kanske det saktade ner något. På fredag kanske ännu lite mer, för den här gången. Jag hoppas för all del att det aldrig stannar helt! Men den senaste tiden har varit lite för orolig, med sömnlösa nätter och stress av olika slag. Vore skönt med lite mer lugn och ro en period.

Min närmaste kollega när jag började på min nuvarande tjänst förra året, hon som jag jobbat med till o från sen 2007 och som försvann vidare tre månader efter att jag kom tillbaka, hon har bestämt sig för att komma tillbaka igen. Hon bytte gick också till Frivården, men längtade också "hem"... En klient frågade mig en gång, precis i början av min frivårds-karriär, "Varför bytte du från SiS? Det är ju där du kan göra skillnad!" Det tog jag med mig i ett och ett halvt år, tills jag bytte tillbaka. Jag bär hans ord fortfarande med ömhet.

En resa har jag bokat också, med mammorna. Vi åker tydligen till Kiev i maj! Vad gör man i Ukraina? En dagsutflykt till Tjernobyl!? Gå på spa tänkte vi iaf. Och bara njuta. Om någon har varit där så får ni gärna tipsa om upplevelser man inte får missa :)

No comments: