Sunday, February 10, 2019

Sovmorgon eller soccer mom. You can't have both.

Konstaterar att jag inte hade gjort mig särskilt väl som bondmora. Att behöva kliva upp vid 7 en söndag känns som ett straff för nåt och jag vet inte ens vad. Att mjölka korna klockan 5 vill jag inte ens tänka på. Att väcka ett sovande barn känns ju inte heller särskilt humant, men så är tydligen livet som soccer mom. Träningen tog till största del plats i omklädningsrummet idag, man kan ju undra vem som bestämde att tränaren inte ska anförtros en nyckel till hallen :O Så korkat så jag hittar inte ens ord.

Fördelen med att gå upp tidigt är ju att dagen blir lång och effektiv. Med ett barn hos en kompis och ett i badet hinner jag ju till exempel blogga. Tvättmaskinen igång, när badrummet är ledigt ska håret få lite ny färg. Och så ska jag äta tapas, ställa om timern i vardagsrumsfönstret o kolla Harry Potter. Ja, ni hör ju, fullt upp. Undrar just om jag hinner leka med katterna idag? :)

No comments: