Thursday, January 25, 2018

January

Ibland så kommer man till en punkt där man måste prioritera, innan livet kraschar. Studier vid sidan av heltidsjobb och familjeliv var inte min grej i längden, så jag kommer inte läsa nästa del av kriminologin just nu. Fokuserar på mindre stress och mer må bra istället. Lägga tiden på träning och familjen och läsa böcker för att jag vill, inte för att jag måste.

En löprunda i måndags, 8 minusgrader och massor av snö. Magiskt! Jag älskar att springa i snön! Rundan igår - not so magisk. 5 plus, regn och blåst som förvisso drev på så länge den låg i ryggen, men som att springa in i en vägg när jag skulle åt andra hållet. Goretex-dojorna håller inte måttet längre, var blöt om fötterna när jag kom hem. Det fick bli ett par nya på lunchen idag. Inte alls missnöjd :) Samma gamla Asics, men ny modell. Alltid lite läskigt, men provade ut dem med löpband och filmning och långt samtal på Löplabbet, så hoppas att det ändå ska funka. Jag springer ju sällan långt så här års... Ska provspringa dem imorgon, återrapportering lär ske framöver.

I övrigt har träningen funkat rätt okej nu i januari. Skippat ett planerat pass p.g.a. överansträngning och missat två av andra, mindre giltiga anledningar. Fått till merparten och hoppas landa på totalt 13 i slutet av månaden.

Helgen full av barnkalas och födelsedag. Kör på leklandskalas den här gången, orkar verkligen varken planera, fixa eller städa efter. Dessutom jobbar A och att ha kalas själv känns inte som ett alternativ. Vem kom på att det här med barnkalas skulle vara en rolig idé!? Jag hatar det. Eller ogillar starkt, i alla fall.

No comments: