Thursday, January 18, 2018

Birthday girl

Vilken himla BAJSDAG! Började med att stressa till förskolan, för att hinna med en buss till tåget. Vill ogärna cykla i det här underlaget. Var i god tid till bussen, men vad hjälper det när bussen är sen? Insåg att jag aldrig skulle hinna med pendeln och då inte heller hinna till dagens första besök. Väntade in A, som kom hem med bilen en stund senare. Olycka och blockerade körfält på vägen, köer mycket längre än vanligt och så missade jag ändå tiden. Hann springa in och hänga av mig jackan och stressa ner till ett sammanträde, där första ärendet tog 45 minuter istället för de avsatta 5 och således sköt allting annat på framtiden. Tur i oturen hade jag avbokat ett samverkansmöte som jag egentligen skulle varit på idag. Hade aldrig hunnit dit.

Matlådan var trist, men eftermiddagen gick fort. Fram till 18, då jag siktat på att gå hem. Eftersom en kollega behövde back-up i lokalerna tills hennes ärende var löst så blev jag kvar till 19. Kom hem o hann knappt säga hej innan barnen gick o la sig. A, som jobbat natten, somnade också och nu sitter jag här mol allena. Sista hemtentan är nyss inlämnad, den som jag hade tänkt skriva klart igår så jag kunde fira min födelsedag idag. Firandet blev det ingenting av...

De senaste åren har jag i tur och ordning fått en lägenhet, ett Starbucks och ett nytt jobb i födelsedagspresent. Tänkte att det skulle bli svårt att toppa, men hade kanske inte tänkt att det skulle bli så här i år... Lite besviken får jag allt lov att säga, hoppas kunna ta igen det i helgen!

No comments: