Monday, August 28, 2017

Ut med det gamla, in med det nya

Jag älskar att rensa, slänga gammalt skrot och känna att luften blir lite lättare att andas. För ett par veckor sen gav förvaringshyllorna i förrådet vika och när det försenade femårskalaset blev inställt p.g.a. feber så fick jag en ledig dag att röja på i helgen. En tur till IKEA för nya plastbackar, fyra timmar i källaren. Slängde massor, hittade bebisprylar till Syster Yster och slet mitt hår över A's gamla hockeybilder som tar upp plats utan att tillföra något konstruktivt. Vi pratar flera lådor här. Resultatet blev större skillnad i ordning än i utrymme och ett konstaterat behov av hyllplan.


Före


Efter

På sistone har jag haft ett enormt motstånd mot att springa, vilket har lett till att jag inte sprungit en meter på snart tre veckor. Allt började när jag hade en dålig vecka, passet gick skit och jag trodde att jag höll på bli sjuk eftersom kroppen protesterade på alla möjliga tänkbara sätt. Det blev jag inte, men sen dess har jag inte riktigt hittat motivationen. Nästa vecka är det Halvmaran och jag vet inte alls hur jag ska klara den. Det finns så många andra saker som är roligare just nu. Eller mindre jobbiga iaf. Läsa en bok till exempel. Jag vet inte hur jag ska kunna få till någon träning när Halvmaran är avklarad och jag inte längre har något som motiverar mig att fortsätta, när jag inte ens är motiverad innan.

Nästa vecka börjar kriminologi-kursen också. Som att det inte var nog med att jag är på utbildning på heltid nu, så ska jag plugga på halvtid vid sidan av. Det sägs att man aldrig kan få för mycket kunskap, återstår att se om det är sant. Trevligt dock att jobbets grundutbildning bjöd på en av kursböckerna, så nu kan jag skicka tillbaka den jag la beställning på förra veckan, när den behagar dyka upp.

Jaha, frågan är om man ska göra något av den här kvällen eller inte? GW's mord tror jag det får bli, jag får som inte nog på jobbet...

No comments: