Tuesday, August 08, 2017

Diska

Att lägga sig tidigt hjälper ju föga när barnen är vakna i omgångar under natten och man således inte får sova ordentligt i vilket fall. Båda hade kramp (växtvärk?) i benen i natt och var ledsna och kunde inte sova. Och som alla vet - sover inte barnet, sover ingen. Lägg på lite jobbrelaterat energidränage så kan ni ju gissa hur många ursäkter jag kunde hitta för att inte springa ikväll. Till och med disken kändes mer lockande. För att inte tala om att ligga på soffan och läsa...

Just nu får man höra både det ena och det andra från femåringen. Det värsta är att jag vet var allt kommer ifrån, både "Man får inte alltid som man vill" när jag säger att jag vill veta hur han haft det på förskolan och "Är det du som tvättar eller?" när jag byter till mjukisbyxor efter jobbet. (Vi kom gemensamt fram till att det är pappa som tvättar, så då kan ju både jag o S byta kläder när vi kommer hem... eller? Jo, det var vad vi kom överens om idag iaf. Pappan lyssnade som tur var inte på just det samtalet). Det är både underhållande och självrannsakande att lyssna på de små liven ibland.

Eftersom jag inte är ute och springer och disken är undanröjd så ska jag ägna mig en stund till åt Thomas Quick nu, sen ett nytt försök att få lite sömn i natt så kanske, kanske jag orkar springa lite imorgon (knock on wood!) Önskar er alla en trevlig onsdag!

No comments: