Sunday, August 13, 2017

Träningsattiraljer

Inte helt säker på hur den här veckan tog slut; tyckte det var alldeles nyss jag missade bussen och inte hittade cykelnyckeln... Höga förväntningar på nästa vecka, som väl inte kan bli sämre än den här (knock on wood). E undrade idag om jag kanske håller på att bli sjuk, eftersom jag är så trött och inte verkar ha mått bra på rätt många da'r nu... Perceptivt! Priset för Världens Bästa Mamma gick inte till mig den här veckan iaf. 

Mister Fitbit håller på att gå sönder :(




Googlade lite för att se om man kan byta armbandet. Det kan man inte, utan måste köpa en ny klocka i så fall. Upptäckte dock att det här verkade vara ett rätt vanligt problem hos modellen, att bandet går sönder på olika sätt medan själva klockan presterar i övrigt. Min verkar till och med ha hållit relativt länge, många har haft problem med att det gått sönder redan inom några månader, upp till ett år, medan jag har haft min ett och ett halvt år nu. Byter ogärna elektronik, av såväl miljö- som bekvämlighetsskäl. Känns så himla onödigt att slänga en fungerande, någorlunda dyr, manick - för att den billigaste, enklaste, förmodligen minst omiljövänliga delen av den går sönder. Sen ska man hålla på och fippla med alla grundinställningar och synka med andra enheter osv igen. Allt det där som liksom bara flyter just nu. Hur som helst så googlade jag vidare igår, för jag blev lite osugen på en ny likadan när jag läste om alla som haft problem med sina armband som inte går att byta. Funderar nu på att önska mig en Samsung Gear Fit 2 i julklapp. (Alt. GF 2 Pro, det inofficiella namnet på nya modellen som inte lanserats än). Den verkar ha alla features jag behöver och önskar + att man kan ladda in musik direkt i klockan och synka med bluetooth-lurar. Det är nämligen det enda jag saknar just nu! Att ha musik utan sladd som trasslar. Har sladdlösa lurar, men min lilla iPod har ingen bluetooth så den går inte att koppla. Och springa med telefonen gör jag helst inte, det var ju anledningen att jag skaffade en klocka med GPS i första taget. Så en GPS-klocka med bluetooth + musik, vad mer kan man önska sig?! Storlek small, tack Tomten!

Bibblan med barnen igår. Det är till att göra det bekväm för sig när man ska läsa... 


No comments: