Friday, July 29, 2016

Semester 2016, vecka 5.

Så gick det en vecka till. Vi inledde den med härliga vänner på Gröna Lund, hade en härlig dag och jag vet egentligen inte om det var barnen eller föräldrarna som njöt mest. Förutom just under åsk-stormen som kom mitt på dagen och blåste ner trädgrenar, dränkte området och skickade hagel. Vi hann dock in på Ben & Jerry's glasscafé precis i tid och kunde dricka kaffe istället.

Det blev många steg i måndags, i platta skor. Därefter har aktern mått som den förtjänat och inte riktigt orkat ta mig ut på nån träning alls. Känner att jag skulle vilja ge mig ut på ett långpass, men vågar inte riktigt. Tror det kan vara nån sorts inflammerad muskel och vet att det blir många mil i bil (oskönt nog utan smärta) och mycket promenerande på Legoland till veckan som kommer. Tar det säkra före det osäkra och kör Voltaren ikväll istället. Kanske vågar springa lite imorgon om det känns bättre då.

Förutom Grönan har vi hängt på stranden, 4H, spelat minigolf, umgåtts med släkt och vänner samt fikat. Jag har verkligen ätit mer än jag rört mig de senaste veckorna! Men så kan det väl få vara nån gång emellanåt. Har njutit i stora drag, men barnen börjar kännas rastlösa av att vara hemma och ta det lugnt hela tiden, så det blir kanske bra med en resa nu.

No comments: