Wednesday, July 20, 2016

Semestern fortsätter

Drygt 13 tunga kilometer ikväll. Hade tänkt mig 15, men hade dem inte i benen. Hjärnan ville ge upp redan halvvägs, men både kropp o lungor sa "fortsätt", så det gjorde jag. Tempot var det si o så med och jag var långt ifrån mitt odödligaste jag.

Min mitt-i-natten-semesterserie fick tydligen blandad kritik när den kom ut i US of A. Jag är beredd att hålla med... Den hade potential, men vissa avsnitt haltar och på det stora hela känns den väldigt förutsägbar. Men så länge den ger mig frihetskänslan så är jag nöjd för nu. Har däremot läst väldigt lite den här sommaren, bara tagit mig igenom en (lättläst) deckare än så länge. Tur jag har halva semestern kvar! Fick tips om att Mons Kallentofts Hercules-böcker ska vara bra, nästan i paritet med Kepler. Tänkte jag ska testa dem.

Men nu är Stalker slut för ikväll och jag ska sova lite istället.

No comments: