Friday, July 15, 2016

Semester

Börjar känna mig lite stressad inför den där Halvmaran, som nu är mindre än två månader bort. Träningen har inte riktigt gått som planerat, framförallt de långa passen har inte blivit av. Så nu är det uppryckning som gäller! I lördags sprang jag 13 km i 5:41-tempo, vilket ju skulle kunna räcka till sub 2 timmar, men då ska jag ju orka hålla tempot i 8 km till också :/ Gårdagens 15 km gick desto långsammare,  snittade strax över 6 min/km. Och fortfarande 6 km kvar... Siktar fortfarande på 2:10, om inte annat så för att slippa bli besviken.

Jaha, och annars då? Semestern rullar på, efter en del farande o flängande åt alla möjliga håll i vårt avlånga land känns det konstigt, men skönt, att vara hemma i tre veckor. Det här med sju veckors semester kan ju vara något av det bästa jag gjort! Och med nästan lika mycket sparat skulle jag rent teoretiskt kunna vara långledig nästa sommar också, under förutsättning att någon vänlig kollega inte vill ha semester alls... De senaste dagarna har vi plockat jordgubbar, hängt med släkt o sovit. Som sig bör när man är ledig. Badat har vi inte gjort nåt mer, hoppas på väderförbättring andra halvan av semestern.

Nu tar jag helg, hörs nästa vecka.

No comments: