Sunday, December 27, 2015

Julhelgen 2015

Här borde det ju kanske funnits ett julinlägg redan, men det har inte blivit av. Har dock haft en mysig helg. Firade med mamma o pappa i torsdags, lugnt o skönt o precis vad jag behövde, även om jag var besviken att syskonen inte kunde komma. Syster jobbade och lillebror firade med sina svärisar istället. De senaste jularna hos mamma o pappa har blivit rätt hektiska, med 15-talet personer och hundratals julklappar. Jag är glad att det blev en lugn jul i år, men lika glad att vi inte behövde avbryta firandet mitt i som förra året. Från julaftons kväll fram till annandags morgon låg A med migrän av den värre sorten och det blev således inte så mycket familjetid som jag hade hoppats på, men sånt kan man ju inte styra själv.

Igår blev det lite BodyPump, har nog fortfarande lägst vikter i hela salen men orkade lägga på jämfört med när jag började för nån dryg månad sen. Efter avklarad Pump kollade vi JVM, S i sin röda Modo-tröja hejade såklart på det röda laget (Schweiz i det här fallet). Ja, Sweden, Switzerland. Potato, tomato, same same but different. Idag hann vi åka till stan o  mata änderna innan  lillebror o L kom på besök. Trevlig kväll med middag och spel. Julklappar bara till barnen, eftersom vi alla har de ekonomiska förutsättningarna att köpa oss det vi vill ha (förutom möjligen lillebror då, men ingen annan har heller råd att köpa det han önskar sig :)) Nu sitter jag här, 21.38, barnen i säng men sover inte. Som sig bör på ett lov? Tur för somliga att de kommer sova till 9 imorgon, själv ska jag upp 7 till jobbet.

Sammanfattningsvis en lyckad helg och nu ser jag fram emot nyår med ny långhelg o därefter en hektisk månad med såväl planeringsdag som dubbla födelsedagar och att hjälpa ma o pa flytta. Hujedamej. Men jag går ju ner i tid fr.o.m. v. 3 så det går ingen nöd på mig!

No comments: