Monday, July 02, 2012

När man talar om trollen

Sa till A igår att jag planerar en tur till IKEA idag, för att (återigen) införskaffa lite förvaringsutrymme. "Men! Vad händer om du får värkar när du kör bil?!" undrade A förskräckt. Jag hade egentligen inget bra svar på det, men konstaterade att de ju inte brukar börja med 3 minuters mellanrum direkt, så på nåt sätt skulle det säkert funka. Det trodde inte A riktigt på, så han erbjöd sig att följa med till IKEA. Frivilligt! Nu sitter jag här, 10.45, och har vart uppe ca 2 timmar o väntat på att han också ska vakna. (Vilket han gjorde precis i skrivande stund. Hence rubriken). Att jag har vart vaken sen före 8.30 är ju ett under i sig, med tanke på hur de senaste dagarna har sett ut. Fortfarande trött som ett as, men jag kunde helt enkelt inte somna om så jag passade på att utnyttja dagen. Om man nu kan kalla det "utnyttja" när man inte gör nåt vettigt. Men jag är iaf uppe och med lite tur kan jag även få lite ordning på dygnets timmar igen!

Nu ska jag sminka mig o sen till IKEA. Sen ska jag köpa jordgubbar. Och när E kommer hem ska jag ta med familjen och åka till Ulva kvarn för lite självplock nån dag. Yumm yumm!

No comments: