Sunday, July 01, 2012

Mascara

När det kommer till mascara så verkar det finnas en läxa jag  A L D R I G  lär mig; att köpa den mascara jag VET fungerar. Jag har korta och tunna fransar och "behöver" (läs: vill) således ha både förlängande och volymiserande (eller vad det heter på svenska). Jag har i alla år älskat den här från Loreal. Trots det testar jag nya med jämna mellanrum, oftast när det är rea på någon annan. Och lika besviken blir jag varenda gång för att de inte ger de resultat jag hoppas på. På sistone har jag även upptäckt den här från Maybelline och kombinationen av båda mascarorna ger mig fransar jag är nöjd med. Ändå passar jag på att testa en ny längd-mascara för att den var billig nu på rean och för att namnet "Excellength" lät så lovande. Resultatet? Inte alls värt pengarna, skulle hellre ha lagt dubbla summan på Maybellines. Från och med idag är det jag som aldrig någonsin köper någon annan mascara än ovan nämnda igen! Punkt.

No comments: