Saturday, July 14, 2012

Mars

Mars var en bra månad på många sätt; jag var ledig med betalt (om än inte full lön), jag orkade fortfarande massor hemma, jag tränade, jag hade trevlig födelsedagsfest och framförallt så var det så gott som sommar. Sen hände nåt... Vad gäller min ork att fixa o dona eller träna så känns det inte helt onaturligt att den successivt tog slut med de fysiska omständigheterna i åtanke. Men att sommaren skulle försvinna i samma takt hade jag inte väntat mig :-( Vad hände i år? Min semester har regnat bort (vilket iofs inte är hela världen när jag totalt sett ska vara ledig nästan 1,5 år - jag kanske hinner få lite sol ändå?) Men lite drygt är det ändå. Har varken badat eller plockat en enda jordgubbe än! (Fast vi har nog klämt i oss upp emot 15 liter jordgubbar totalt sen midsommar). Nog om detta.

Livet som full time mom går bra. Känner mig något fastkedjad emellanåt då lilleman behagar äta både ofta och länge. Men han är så myyyysig <3 Tror det var bra för anknytningen att inte ta lustgasen den här gången. Åtminstone känns det som att det funkar bättre än med E och jag inbillar mig att det är för att jag var mer "med" under hela förlossningen. (Sen var ju det både på gott o ont, men det är ett annat kapitel).

Nu ska det visst matas/ätas igen... På återhörande!

PS: Ni har väl inte missat bilderna på seurskrypin.blogspot.com?

No comments: