Tuesday, February 21, 2012

Jobbet

Jag gillar dagar med mycket att göra på jobbet, tiden går så mycket fortare då. Idag blev en sån dag. Enda nackdelen var att allt som var tvunget att fixas med skulle vara klart ungefär samtidigt - före lunch. Nu är klockan 12 och jag har helt plötsligt inte så mycket att göra de närmaste fyra och en halv timmarna igen… Men jag har fått desto mer gjort hittills och nånting finns det alltid att pilla med. Om inte annat så börjar det väl bli dags att städa ur skrivbordslådorna, har ju trots allt bara sex arbetsdagar kvar efter denna.

MEn jag ska börja med att skriva klart en riskbedömning och skicka iväg till institutionschefen för bedömningshjälp. Apropå den: Slog upp synonymordlistan i Word eftersom jag använde ordet ”samtliga” två gånger i tät följd och ville se om jag kunde hitta något annat än ”alla” för att ersätta. Fick förslag på ”hela konkarongen” - vad tror ni IC säger om jag skriver det för att beskriva hur det går för en viss ungdom i behandlingen? 9 givna behandlingsmål och en femgradig skala från -2 till +2 där målet är att komma upp till minst 0 på alla (samtliga…) mål. ”NN ligger på minus på hela konkarongen”. Professionellt så det förslår, den ska jag skicka till soc och föräldrar! :)

På återhörande!

No comments: