Friday, February 17, 2012

Fredag eftermiddag

21 veckor och en dag in i graviditeten så väger jag nu ungefär ett kilo mer än vid inskrivningen då jag var gravid med E och ungefär ett kilo mindre än för ett år sen (då jag inte var gravid alls). Det känns fortfarande jobbigt att ha gått upp (så gott som) alla de kilon jag kämpade för att gå ner förra året, dessutom snabbare än vad jag gick ner dem. Jag försöker intala mig själv att det inte är någon fara, men det känns ändå bittert att jag kommer få kämpa samma strid igen i höst… Bortsett från det mår jag bra :) Har 8 arbetsdagar kvar, vilket känns lite overkligt. Har iofs inte fått mitt officiella besked från FK än, men jag utgår ifrån att de godkänner eftersom jag blir avstängd. Drygt att gå flera tusen back i fyra månader (totalt sett blir det ca en månadslön som går bort) bara för att jag har det jobb jag har. Men inget ont osv, jag kommer hinna ta hand om mig själv och min fina familj i fyra månader innan det kommer en till medlem att ta hand om!

Nu börjar klockan närma sig 15, dags att plocka ihop och flexa hem. Sa till E imorse innan jag åkte till jobbet att ”mamma kommer hem ikväll och då kan vi äta tacos, du vet sådär med köttfärs och grönsaker och chips”. E kontrade med ”NEJ! Jag vill ha flingor och macka!” frukostsugen som hon var. Så vi får väl se om jag får tacos eller corn flakes till middag idag… :)

No comments: