Friday, February 24, 2012

Uppsalas underbara

Jag bodde ett år precis ovanpå Koh Phangan i Stockholm utan att få tummen ur o ta mig dit. En halvtrappa ner var tydligen för nära. Nu ikväll (10 år senare) har jag äntligen varit på KP i Uppsala med bästaste mammorna. Vi är 9 stycken kvar av gänget som började umgås när jag väntade E och allas äldsta är i hennes ålder. Vår plupp blir barn nr 16 i skaran. Men ikväll var det bara mammor, mat och umgänge på agendan. Jag älskar min dotter och skulle inte byta bort henne mot vare sig smör från Småland eller te från Kina, men ibland uppskattar jag att bara vara vuxen. Hade en jättetrevlig kväll med god mat och många härliga skratt. Avslutade med dessert på Katalin innan jag hämtade E hos en dagiskompis vars mamma också var med ut. E hade nyss somnat i soffan när jag kom, sov hela vägen hem o snusar nu vidare i sängen. Ska nog också krypa ner o fundera lite över den där refrängen... Gonatt alla underbara!

No comments: