Sunday, October 09, 2011

Helg

Helgen blev inte riktigt som vi hade planerat, men ganska bra ändå. Planen var träning med E, playdate med grannens 4-åring samt förrådsrensning för lördagen och kyrka på söndagen. Verkligheten blev E vaken en gång i timmen (jag överdriver inte!!) natten mellan fredag-lördag, sen feber på lördag morgon och därför tv/sova om vartannat hela dagen. Sen desto svårare att sova på kvällen, ingen av oss kom i säng före halv ett. E och A gick upp ca halv nio i morse, jag sov vidare ett par (tre) timmar till. Sen på em kom jag äntligen iväg för att träna! Hade siktat på 10 km, men dåligt vätskeintag under veckan gjorde att jag slutade på 7, sen orkade jag inte mer. Ska ladda upp med vatten nu i veckan, så jag orkar hela Hässelbyloppet på söndag! Efter träningen tog jag en promenad med E till nyöppnade Deichmann i Gottsunda centrum, kom hem med ett par nya skor (såklart, vem hade väntat nåt annat?) och en massa mat. Rullade köttbullar för glatta livet och sitter nu helt proppmätt i soffan. E somnade vid bordet och sover fortfarande. Frågade A förut om han vill se the Lincoln Lawyer med mig ikväll. E svarade att hon också ville se Lilla Laban...

Börjar känna av lite ont i halsen, ska göra allt jag kan för att kurera mig i veckan - vore ju snöpligt att inte kunna starta i årets sista lopp på söndag!

No comments: