Wednesday, October 19, 2011

Gräsänka blues

Åkte direkt från jobbet till gymmet igår, toksugen på att springa. Väl på plats insåg jag att jag glömt tights och sport-bh hemma, så jag åkte hem igen. Orkade inte hämta grejerna och åka tillbaka, så jag använde min energi till att städa förrådet istället. Inte för att det är så mycket bättre nu, eftersom jag satte in nya grejer istället för dem jag rensade bort... Största skillnaden är att jag har andra grejer i hela hallen nu. Hade tänkt åka till tippen idag, men när jag väl kom hem så ångrade jag mig. Har lagat "mat" (spagetti och Keldas färdiga ostsås samt en påse chips) och parkerat mig i soffan istället, som den gräsänka jag är. A & E är i Skövde några dagar och ikväll ska jag kolla chick flick med Jennifer Aniston. Jag börjar ana ett mönster...

Ang. mammas kommentar till förra inlägget: Nä, nå vidare dåligt hustrusamvete brukar jag inte ha, jag inbillar mig att jag blir en bättre fru när jag tränar regelbundet eftersom jag orkar mer rent generellt, trivs bättre med mig själv och får ett jämnare humör! :) Däremot har det ju inte blivit nåt av all den där träningen jag skulle ägna mig åt nu när jag är ensam hemma... Imorrn! :)

E har gnällt över ont i tanden ett tag nu, så nästa vecka blir det tandis IGEN. Fjärde gången och ungen är inte ens tre än... Den här gången blir det förmodligen ingrepp, mammahjärtat gör redan ont :(

No comments: