Tuesday, September 14, 2010

Ingen träning = ingen blogg

Har inte tränat på drygt en vecka nu efter Tjejmilen och det verkar som att det innebär att jag inte har nåt att skriva om heller... Träningen idag gick inte särskilt bra pga ett antal samverkande faktorer såsom brist på näring, olust och dålig luft i gymmet på jobbet. Nästa gång blir det nog Friskis istället! Om jag nu kan uppbåda tillräckligt med lust att träna, när jag vet att det finns en mysig familj som väntar på mig hemma... Jag förstår inte hur jag ska få ihop träningen i höst. Som det är nu så träffar jag E max tre timmar om dagen, om jag ska åka o träna efter jobbet så pratar vi om absolut max två timmar. Det är alldeles för lite! Samtidigt känns det sååå ovärt att kasta bort allt jag faktiskt ändå har byggt upp i sommar... Har inte råd att gå ner i tid som läget är just nu heller. Så vad göra?

Hur som helst, förutom att jag inte har tid att träna så mycket som jag skulle vilja så rullar livet på. Har jobbat två veckor nu. Det är jobbigare än vad jag trodde att lämna E på dagis, men hon trivs där och det gör det lite lättare! Har inte riktigt kommit in i jobbet än, det tar väl nån vecka till kan jag tänka mig (har t.ex. inte hunnit gå på ett enda personalmöte än, så jag har ingen aning om vart killarna befinner sig i sin utveckling, vilket gör det svårt att uppdatera några behandlingsplaner o så). Det enda stora problemet med jobbet just nu är att jag är så trött på kvällarna, så förutom att jag inte träffar E så hinner jag inte umgås med A heller. Just nu känner jag mig lite gnällig, fast egentligen är jag alldeles väldigt tacksam att jag har ett jobb och dessutom ett som jag gillar :) Jag är bara inte van vid att inte umgås med min dotter dygnet runt...

Hur eller hur, trött, dags att runda av dagen. Over and out!

No comments: