Tuesday, September 21, 2010

När Hollywood kom till Uppsala

Har två utbildningsdagar på stan den här veckan. Eftersom parkeringen kostar 25:-/timme där så valde jag i morse att åka bussen (snål eller miljövänlig, välj själv men jag kompenserade iaf det faktum att jag skrev ut kursmaterialet i onödan och slösade bort regnskogen...) Hade helt missat att Hollywood är i stan och renoverar för att spela in lite Millenium-scener, så när bussen började ta mig på en oguidad rundtur runt sjukhuset och sen inte stannade där jag tänkte stiga av så fick jag tänka till lite extra så där på morgonkvisten. Kom till slut fram till Missionskyrkan där kursen skulle hållas iaf och satt i en oskön kyrkbänk mest hela dagen och lyssnade på föreläsningar om missbruk, riskbruk och beroende och vad det beror på. Lite kortfattat iaf. Passade på att shoppa lite med chefen på luchen, köpte ett par nya mockasiner åt E som växt ur sina gamla. Men när jag väl kom hem så var de nya på gränsen till för små också, så jag vet inte riktigt hur hon har fått plats i de gamla... Jaja, ska väl ha nåt att göra på lunchen imorrn också!

Träningen ligger på is. Dels för att jag inte vet hur jag ska hinna med den och familjen samtidigt, och dels för att jag har blivit förkyld. Funderar på om det ska bli spinning o co i vinter och sen ta tag i springträningen igen till våren. Har inte bestämt mig än så jag funderar vidare en stund till.

Har ägnat kvällen åt Idol och sett en gammal barndomskompis gå vidare i slutaudition. För er som tittade så var hon inte med i den gruppen som hann framträda på slutet, så jag måste väl titta imorrn också för att se hur det går för henne. Håller tummarna till Globen :)

No comments: