Thursday, June 03, 2010

Jessica O, socionom

Nu kan jag verkligen kalla mig socionom, äntligen! Tre år efter att jag gick ut utbildningen så har jag nu skickat in min uppsats för sista gången och så fort examinatorn har fört in poängen så kan jag plocka ut min examen. Hurra!

Och för att göra det hela ännu lite bättre så gick Vårruset bättre än jag hoppats på igår, trots kaoset som uppstår när tusentals människor ska ta sig fram på samma ställe samtidigt och trots att vissa går i bredd och tar upp hela vägen så att vi som vill försöka springa lite inte kommer fram. Men jag klarade min mål-tid med några minuters marginal, kunde säkert ha blivit fler om inte folk-stockningen orsakat stopp emellanåt. Hur eller hur, nu laddar jag om batterierna med lite glass och jordgubbar ikväll och satsar mot Tjejmilen i september. Heja heja!

2 comments:

Hauge said...

Hej Jessica!
Fråga mig inte hur jag hittade din sida ..haha
Jag har samma skitproblem som du nyligen haft. GRATTIS till din examen!! :-)

Jag läste uppe i Umeå till socionom och har fortfaaaarande c-uppsatsen kvar då livet var upp och ner hösten 2008 fast ändå inte eller jag vet inte. Hur som helst blev inte uppsatsen helt klar och heller inte redovisad.

Har kontaktat Morénkvinnan och hon säger att det är väntetid på att få en handledare.
Här sitter jag i Upplands Väsby med en son på 5 månader och skulle ingen hellre vilja skriva c-uppsats på halvfart i höst.
Hur fick du till det hela??? :-)

Det känns just nu som om du är min mentor. :-) Jag är ingen psyko, bara lite desperat och förvirrad.

Grattis igen!

/ Sandra

Jess said...

min räddning blev nog att jag ändå hade börjat och hade det mesta av texten klart när jag eg skulle gått ut, sen har jag finputsat till och från när jag har orkat ta tag i den (min handledare va nog rätt less på mig efter ett par terminer av ineffektivitet...) Har kombinerat med heltidsjobb och barn, så det har inte direkt vart lätt att hinna sitta o skriva, men till slut bestämde jag mig för att bara göra det. Men då va som sagt rätt mkt redan klart...

Mitt tips är nog att ta kontakt med Lena Dahlgren, rektorn på socialt arbete, och kolla hur det är med handledare. Jag hade nog tur som fick handledare rätt enkelt, men det var nog mkt för att jag - återigen - hade skrivit så pass mkt när jag "skulle"...

Lycka till!